19. helmikuuta 2010

Minipitsin nypläystä


Sunnuntaina siivosin ja tein inventaarion kaikkiin nukkekotiin liittyviin askartelutarvikkeisiin. Alkoi korkkeja, jäätelötikkuja ja muuta kierrätyssälää olemaan vähän joka paikassa. Samalla tein mukavia löytöjä!




Olen vuosia sitten harrastanut nypläystä. Muutama tehty pitsi oli unohtunut pitsilaatikon pohjalle. Taidan ottaa pitsit käyttöön johonkin nukkisprojektiin. Pienen pätkän ohuempaa pitsiä (pellavan värisenä) olin käyttänyt jo Tiheikön väen kolon lampun varjostimessa.




Pitsilöydöistä innostuneena kaivelin kaapeistani vanhat nypylät ja löysin keskeneräiseksi jääneen kapean pitsin tekeleen! Meni yksi ilta nypläystekniikan mieleen palauttamiseen. Nyt olen iltaisin nyplännyt nypylät suihkien. Lisäksi kävin kirjastosta varaamassa Roz Snowdenin minipitsikirjan 'New Ideas for Miniature Bobbing Lace. Minipitsejä varmaan jossakin vaiheessa tulossa...

6 kommenttia:

  1. Tuo nypläys olisi kyllä jännä taito joskus vielä oppia.

    VastaaPoista
  2. Pitsin nypläys näyttää hauskalta, sitä olis kiva oppia :)

    VastaaPoista
  3. Upeita pitsejä! Ei ole tuluut vielä kokieltua!

    VastaaPoista
  4. Oi miten ihanaa pitsiä! Tuota taitoa en ole edes ajatuksissani rohjennut kokeilla:-)

    VastaaPoista
  5. Mä haaveilen joskus opettelevani nypläämään. Nyt olen virkannut pitsiliinoja, mutta nypläys kiinnostaisi kovasti. Nypläämään tuskin oppii itse kirjoista katsomalla.

    VastaaPoista
  6. Mä oon nähnyt ton kirjan. Ihania pikkujuttuja siinä! Harrastan nypläystä, mutten nukkekoteja enkä ihan niin pientä piperrystä :)

    VastaaPoista